Medya Planlamadaki Dijitalleşme

Arvak YK üyesi Bahar Erdoğanın Campaign dergisindeki nefis yazısını okuduğumda sizlerle paylaşmak istedim, yıllarca anlatmaya çalıştığım medya planlamadaki dijitalleşmede Ekran networklerinin rolü, bu yazıda nefis bir şekilde özetlenmiş, teşekkürler Bahar.

Medya planlama perspektifinden bakarsak DOOH (Digital Out of Home) yepyeni, keyifli bir dönem açıyor. Kısaca tüketicinin evinin dışında zamanını değerlendirirken her noktada doğru içerik ile varolmayı hedefleyen bir stratejik yaklaşım kapsamında 5 ana tema var: DOOH & Mobil entegrasyon / Geolocation / Dinamik Dijital / Data ve Pazar yapısı.

Planlama stratejilerine ek olarak dijital’in OOH’a kattığı yeni özelliklerin tüketici üzerindeki etkisini gösteren OAAA’in araştırması dikkat edilmesi gereken önemli bulgular içeriyor; açıkhavada reklam gören kişilerin %45’i, mobil arama yapıyor. Açıkhava, mobil araştırmayı tetikliyor. İkinci önemli nokta; hızla büyüyen sosyal medya kullanımı içindeki etkisi; özellikle WOM yaratımı +tüketicinin sosyal medya üzerinden konusmayı başlatması. Son olarak direk satışa yönlendirme ve özellikle zaman/mekan sınırlamalarını ortadan kaldırıp tüketicinin kolay, hızlı, kendine özel ve keyif aldığı içerik opsiyonuna sahip olmasını sağlıyor.

Artık var olan altyapıyı, data optimizasyonunu, hedef kitle öngörülerini, stratejilerini hayata geçirebilen ve gelişimi umursayanlar kazanacak. www.digiboard.com.tr

Yazının tamamını aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

https://www.campaigntr.com/acikhava-dijitale-dogru/

Bahar Erdoğan

ARVAK Yönetim Kurulu Üyesi

Sevgi ve Saygılarımla

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.