“Dijital ekranlar çevre dostudur”, – Ama bu doğru mu? Örgütler bunu gerçekten önemsemeli mi? Dijital ekranlar, geleneksel iletişim yollarına gerçekten uygun bir alternatif mi?
Dijital ekranlar, reklam mecralarındaki kâğıtla yapılan tüm reklamların yerini alabilir. Bu aslında oldukça fayda sağlayan ve sürdürülebilir bir durum. Çünkü;
- Bir ton kâğıt üretmek için 17 ağaç ve 26.281 litre su gerekiyor.
- Bu süreçte ton başına 264 kilo hava kirliliği üretiliyor.
- Kâğıt endüstrisi, dünya çapında tüketilen toplam enerjinin yaklaşık %4’ünü kullanıyor.
- ABD’li işletmeler yılda 21 milyon ton kâğıt harcıyor ve yine yılda 400 milyar fotokopi yapıyorlar.
Kâğıt endüstrisinde temiz kesim gibi uygulamalarla zarar daha aza indirilmeye çalışılsa da hala çok sayıda ağacın kesilmesinin önüne geçilememektedir.
Bitmeyen Masraflar
Ofislerdeki basılı belgelerin yüzde 45’i, gün sonunda çöp kutusuna ulaşır. İşletmeler tarafından üretilen tüm çöplerin yüzde 70’i kâğıttır. Yapılan incelemelerde sadece ABD şirketlerinin kâğıt masrafı 120 milyon Dolar’ı aşmaktadır. Bu bilgiler ışığında ve güncellenen, dijitalleşen dünyada Digital Signage’ın değeri bir kez daha anlaşılmalıdır.
Digital Signage sayesinde baskı, prodüksiyon, asma, sökme gibi maliyetlerden kurtulursunuz. Dijital ekranlarla yapılacak reklam çalışmaları sayesinde tonlarca kâğıt kullanımının böylece de binlerce, on binlerce ve belki de yüz binlerce ağacın ömrünü uzatabilirsiniz.
Unutulmamalıdır ki; Digital Signage’da içerik sınırı yoktur. Dilediğiniz zaman farklı bir içerikle reklam kampanyanıza devam edebilirsiniz. Baskı maliyeti yoktur ve böylece içeriklerinizi arzuladığınız dakikada yayına sokabilir herhangi bir bekleme süresine maruz kalmazsınız. Siz ekstra maliyetlerden kurtulup daha verimli reklam bütçeleri oluştururken doğada on yıllar geçirip büyüyen ağaçlar da bizler için oksijen üretmeye devam ederler.