Dünya Reklamcılık Araştırma Merkezi (WARC) tarafından yayınlanan son ‘Küresel reklam eğilimleri raporu‘nda DOOH (Dijital ev dışı reklam networkleri) ile ilgili şu ifadeler yer alıyor: “Başarılı markalar, medya bütçelerinin ortalama %13’ünü ev dışına ayırıyorlar.”
Kim onlar ve neden ev dışındaki alanlarda bu reklamlar kullanılıyor.
Ürün ve hizmetlerini stratejik olarak konumlandırmak için evdışı reklam alanlarını nasıl kullanıyorlar?
En önemlisi, teknoloji çağında evin dışında ekran ‘network’lerinin kullanımlarında trend olarak dikkat etmeliyiz? Küresel yapıda açık hava ve ev dışı reklamları 2017’de en çok kullanan markaların bazıları;
McDonalds, Apple, American Express, Google, Amazon, Coca-Cola, Verizon, Chevrolet, Netflix, Warner Bros, Sprint, AT & T, Metro PCS , Samsung, Disney, Toyota ve Comcast.
Zaman içinde, bu markaların her biri, diğer medya kanalları ile birlikte ev dışı reklam alanlarını kullanarak entegre bir reklamcılık stratejisini dikkatle hazırladı.
Bu marka liderleri, her biri geleneksel mecralar ile ev dışı reklamları beraber kullanarak ev dışı medya marka algısını yönlendiren stratejik bileşen olduğunu kanıtlamıştır.