Dijital ekran sistemleri, sabit ve hareketli görüntülerden oluşan medyaların oynatıcı gibi bir donanım ile içerik yönetim sistemi içeren yazılımlardan oluşmaktadır. Sistem merkezi olarak kontrol edilir, dijital içerik yaygın olarak farklı kişilere ve alanlara çeşitli platformlar kullanılarak dağıtılır.
Dijital ekranlar; LCD, LED, projeksiyon gibi teknolojileri, görüntülü mesaj, animasyon, web sayfaları, dijital görüntüler veya bazı ürünlerin reklamını yapmak için kullanılır. Dijital ekranlar, markaların potansiyel hedef kitleye ulaşması ve yakalanması için sınırlarının ötesine geçmesine izin veren ve etkin bir iletişim sunan reklamcılık teknolojisidir.
Dijital ekranların izlenimi, müşterilerin dikkatini çekmesi sebebiyle çok daha güçlü ve etkilidir. Dijital ekranların geniş bir şekilde uygulanması, müşteri deneyimini geliştirmeyi, promosyon ve reklamcılık ile marka değerini artırmayı, ürünü, genel ve dahili bilgileri, gezinmeyi, rezervasyonu ve müşteri davranışlarını etkilemeyi ve ürün ya da marka kararını içerir.
Ticari ve özel sektörde ileri teknolojinin benimsenmesi, özelleştirilmiş çözümler ve yazılımlara olan talebin artması, dijital ekran pazarının öncüsüdür.
Gelişmekte olan ülkelerde derinden nüfuz eden altyapı gelişmeleri, dijital ekran maliyet etkinliği ve çevre dostu olması pazardaki büyümeyi artırmaktadır. Ayrıca, sayısallaştırılmış bilgi yönetimi ve yüksek güvenlik sağlayan rehberliğe ihtiyaç duyan yenilikçi ürünlerin benimsenmesi için artan gereksinim, pazar büyümesini desteklemektedir.
Buna ek olarak, dijitalleşmedeki teknik yeniliklerde artış ve süslemeler, hedef kitlenin ilgisini çekmek için dijital ekranların etkinliği ve artan sayıda ticari işletme, dijital ekran pazarının gelişmesine katkıda bulunuyor.
Üstün kaliteli içeriğe sahip olarak mevcut ürünlere yönelik genişleyen talep, önemli oyuncuların pazarda güçlü bir yer tutması için önemli büyüme fırsatları sunmaktadır.