Digiboard

Digiboard

Digiboard Multimedia İletişime Hoş Geldiniz…

Tel: (0212) 322 10 19-20
Email: info@digiboard.com.tr

Digiboard Multimedia İletişim
Kaptanpaşa Mah. Darülaceze Cad. No:31 Bilaş İş Merkezi A Blok Kat:7 D:71 Şişli/İstanbul

Google Haritalarda Aç
Tel: 0212 322 10 19-20
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Faaliyetlerimiz
    • Reklam Networklerimiz
      • Sağlık Network
      • Ulaşım Network
      • İstasyon Network
  • Blog
  • İK
  • İletişim
  • Anasayfa
  • Blog
  • Yazılarımız
  • GDPR(EU General Data Protection Regulation – AB Genel Veri Koruma Yönetmeliği), DOOH Reklamcılığının Büyümesini Nasıl Artıracak?

GDPR(EU General Data Protection Regulation – AB Genel Veri Koruma Yönetmeliği), DOOH Reklamcılığının Büyümesini Nasıl Artıracak?

GDPR(EU General Data Protection Regulation – AB Genel Veri Koruma Yönetmeliği), DOOH Reklamcılığının Büyümesini Nasıl Artıracak?

- digiboard / Çarşamba, 02 Aralık 2020 / Published in Yazılarımız

Avrupa Birliği Veri Koruma Yönergesi (EU General Data Protection Regulation – GDPR) 25 Mayıs 2018 tarihinde yürürlüğe girecek. Güvenlik alanındaki uzmanlar tarafından 2016’nın ikinci çeyreğinden beri tartışılmakta olan bu yönergenin ne gibi faydaları olacağı merak konusu.

GDPR, DOOH reklamcılığının büyümesini nasıl artıracak?

Bir göz açıp kapayınca bunun dijital pazarlamacıların pazarlama planlarında DOOH’yi yani dijital ev dışı reklam yöntemine karşı algılarını da değiştirecek.

25 Mayıs’ta yürürlüğe girecek Genel Veri Koruma Yönetmeliği ile şirketlerin tüketicilerin kişisel bilgilerini ve internet tarama alışkanlıklarını kullanma şekilleri daha da zorlaşacak ve dijital pazarlamacılar için önemli değişikliklere neden olacak. Bu nedenle, iletişimcilerin Genel Veri Koruma Yönetmeliği etkisinin daha az olacağı alternatif kanallara bakmaları hayati önem taşıyacaktır.

Ancak, henüz endişelenmenize gerek yok, pazarlamacılar!

Bu konuda önemli bir alternatif kanal özellikle dijital ev dışı (DOOH) reklamlardır. Artan sayıda işlevsellik ile DOOH, medyayı canlı sosyal medya beslemelerine taşımak için coğrafi hedeflemeden tüketici hedeflemenin yeni yollarını önünüze sererken, aynı zamanda yatırım getirisini en üst düzeye çıkarma yeteneğini de sunuyor.

Aslında Nielsen USA tarafından 2017 yılında yapılan araştırmalar, DOOH’in çevrimiçi aktiviteyi yürütmede en etkili iletişim aracı olduğunu ortaya koydu. Dijital OOH endeksleri tarafından oluşturulan arama Facebook, Twitter ve Instagram etkinlikleri gibi çevrimiçi aktivasyonların, göreceli reklam harcamasıyla beklenen oranın yaklaşık dört katı olarak bulunduğunu tespit etti.

GDPR(EU General Data Protection Regulation – AB Genel Veri Koruma Yönetmeliği), DOOH Reklamcılığının Büyümesini Nasıl Artıracak?

“DOOH, toplanan verilerin çoğunun anonimleştirilmiş olduğundan, reklamverenler için benzersiz bir alternatif sunuyor, bu da onu GDPR ile uyumlu hale getiriyor.” – Matteo Ceurvels, eMarketer

GSYİH Genel Veri Koruma Yönetmeliği

Çok yönlülüğünün yanı sıra, dijital açık hava kampanyalarının güzelliği, son derece anlayışlı ve alakalı ancak kişisel verilerle ilgili olmayan çok çeşitli ve toplumsal veri kümeleri olmasıdır.

Dijital pazarlamacılar, normalde erişemeyecekleri veri zenginliğinden dolayı, onlara rekabetçi bir avantaj sağlayarak, dijital ekran networklerinden yararlanmak için akıllıca yerleştirilmiştir. Bunun nedeni, medya sahiplerinin genellikle büyük gruplar için anonimleştirilmiş konum verileri gibi analizler kullanmasıdır. Bu durumda, çevrimiçi kampanyalardan elde edilen veriler, iletilmekte olan ürünle ilgilenen kişiler için yüksek sıradaki konumları belirlemek amacıyla ölçülebilir ve kullanılabilir.

Genel Veri Koruma Yönetmeliği’nin Avrupa Birliği içinde olmasına rağmen, diğer ülkelerden insanlar Avrupa platformlarını kullandıkları ve bunun tersi olduğundan etkisi küresel olacaktır. Sonuç olarak, tüm küresel işletmeler, kullanıcıların verilerini “doğru şekilde” kullanmaya başlamalıdır.

DOOH ekranları, açık hava endüstrisinin çok daha sofistike, ölçülebilir ve piyasaya yeni yollar sunmasını sağlayan yeni bir GDPR uyumlu “yayın” fırsatları sunuyor.

Benzer Yazılar

Uzun Vadeli Akıllı Planlama
DOOH Nedir?
Video İçeriğin Önemi Her Geçen Gün Artıyor Ve Şirketler de Bunun Farkında.

Blog

  • Ekonomik Gerileme Satışlarınızı Öldürüyor Mu?

    İşletmeniz için durgun bir piyasayı nasıl fırsa...
  • Yeniden Doğmuş Bir Mecra

    Pandemiyle birlikte hayatımızın neredeyse tamam...
  • Yaz Döneminin Yıldızı: Digiboard

    Geçtiğimiz yılın üzerine koyarak ilerleyen Digi...
  • Büyümeye Devam!

    Büyümeye Devam!2021 yılını %65 büyümeyle kapata...
  • Dijital Ekran Pazarı

    Dijital ekran sistemleri, sabit ve hareketli gö...
  • Sosyal Medya

Digiboard Multimedia İletişim © Telif Hakkı - 2017

Yukarı