Avrupa Birliği Veri Koruma Yönergesi (EU General Data Protection Regulation – GDPR) 25 Mayıs 2018 tarihinde yürürlüğe girecek. Güvenlik alanındaki uzmanlar tarafından 2016’nın ikinci çeyreğinden beri tartışılmakta olan bu yönergenin ne gibi faydaları olacağı merak konusu.
GDPR, DOOH reklamcılığının büyümesini nasıl artıracak?
Bir göz açıp kapayınca bunun dijital pazarlamacıların pazarlama planlarında DOOH’yi yani dijital ev dışı reklam yöntemine karşı algılarını da değiştirecek.
25 Mayıs’ta yürürlüğe girecek Genel Veri Koruma Yönetmeliği ile şirketlerin tüketicilerin kişisel bilgilerini ve internet tarama alışkanlıklarını kullanma şekilleri daha da zorlaşacak ve dijital pazarlamacılar için önemli değişikliklere neden olacak. Bu nedenle, iletişimcilerin Genel Veri Koruma Yönetmeliği etkisinin daha az olacağı alternatif kanallara bakmaları hayati önem taşıyacaktır.
Ancak, henüz endişelenmenize gerek yok, pazarlamacılar!
Bu konuda önemli bir alternatif kanal özellikle dijital ev dışı (DOOH) reklamlardır. Artan sayıda işlevsellik ile DOOH, medyayı canlı sosyal medya beslemelerine taşımak için coğrafi hedeflemeden tüketici hedeflemenin yeni yollarını önünüze sererken, aynı zamanda yatırım getirisini en üst düzeye çıkarma yeteneğini de sunuyor.
Aslında Nielsen USA tarafından 2017 yılında yapılan araştırmalar, DOOH’in çevrimiçi aktiviteyi yürütmede en etkili iletişim aracı olduğunu ortaya koydu. Dijital OOH endeksleri tarafından oluşturulan arama Facebook, Twitter ve Instagram etkinlikleri gibi çevrimiçi aktivasyonların, göreceli reklam harcamasıyla beklenen oranın yaklaşık dört katı olarak bulunduğunu tespit etti.
“DOOH, toplanan verilerin çoğunun anonimleştirilmiş olduğundan, reklamverenler için benzersiz bir alternatif sunuyor, bu da onu GDPR ile uyumlu hale getiriyor.” – Matteo Ceurvels, eMarketer
GSYİH Genel Veri Koruma Yönetmeliği
Çok yönlülüğünün yanı sıra, dijital açık hava kampanyalarının güzelliği, son derece anlayışlı ve alakalı ancak kişisel verilerle ilgili olmayan çok çeşitli ve toplumsal veri kümeleri olmasıdır.
Dijital pazarlamacılar, normalde erişemeyecekleri veri zenginliğinden dolayı, onlara rekabetçi bir avantaj sağlayarak, dijital ekran networklerinden yararlanmak için akıllıca yerleştirilmiştir. Bunun nedeni, medya sahiplerinin genellikle büyük gruplar için anonimleştirilmiş konum verileri gibi analizler kullanmasıdır. Bu durumda, çevrimiçi kampanyalardan elde edilen veriler, iletilmekte olan ürünle ilgilenen kişiler için yüksek sıradaki konumları belirlemek amacıyla ölçülebilir ve kullanılabilir.
Genel Veri Koruma Yönetmeliği’nin Avrupa Birliği içinde olmasına rağmen, diğer ülkelerden insanlar Avrupa platformlarını kullandıkları ve bunun tersi olduğundan etkisi küresel olacaktır. Sonuç olarak, tüm küresel işletmeler, kullanıcıların verilerini “doğru şekilde” kullanmaya başlamalıdır.
DOOH ekranları, açık hava endüstrisinin çok daha sofistike, ölçülebilir ve piyasaya yeni yollar sunmasını sağlayan yeni bir GDPR uyumlu “yayın” fırsatları sunuyor.