Genç izleyiciler için dijital ekranlar aracılığı ile iletişim çok heyecan verici…
Birçok medya kanalının yapısal zorluklarla ve gelir düşüşleriyle karşı karşıya kaldığı bir dönemde, dijital ev dışı sektörü hızla yükselmeye devam ediyor.
İngiltere’deki harcama raporuna göre, dijital ekran networkleri mobilden sonra en hızlı büyüyen ikinci medya olmuştur. Bu, hızlı dijital inovasyonun, reklam verenlere hareket halinde veya evin dışındaki tüketicilerle daha akıllı ve etkileyici iletişim kurmalarına olanak sağlamıştır.
Ancak, eşit olarak her bir reklam dolarının rekabetinin şiddetli olduğu ekonomik olarak belirsiz zamanlarda da geldi – yani tüketici ilgisi ve reklam veren yatırımı çeken DOOH hakkında ne var?
Tüketicileri DOOH’a çeken şeyleri daha da derinden incelemek için Kinetic’in Alfresco Life araştırma birimi, nüfus, yaş ve cinsiyet açısından bölgeyi temsil eden 1000 İngiliz vatandaşıyla ilgili bir anket gerçekleştirdi.
Bulgular, genel olarak, kitlelerin DOOH hakkında pozitif olduğunu,% 74’ünün dijital posterlerin dikkat çekici olduğunu ve% 66’sının da onları ilgi çekici bulduklarını söylediğini gösterdi. Ayrıca, 44 yaş ve daha küçük yaştakiler ile yukarıda belirtilenler arasındaki görüşlerde ayrı bir boşluk buldular – olumlu duygular, daha genç kitleler arasında ezici bir şekilde daha güçlüydü – bu, kanal için ileriye dönük güçlü bir geleceği işaret ediyordu.
Panele göre, 18-44 yaş grubundaki izleyiciler, DOOH’un dikkatini çeken 45+ yaş grubundakilere göre yaklaşık % 20 daha fazladır. Üstelik bu grubun % 80’i, eski müşterilerin% 66’sına kıyasla, DOOH kullanan markaların ileriye dönük düşünceleri olduğunu düşündüklerini belirtti.
Markalar için bulgular, nüfusun yüksek oranda arzu edilen bir kısmının olumlu duygularını değerlendirmek için Dijital ekran kullanımı için açık bir teşvik vermektedir.
Dikkat çekmenin de ötesinde DOOH, gündelik yaşamda aktif bir rol oynama potansiyeline de sahiptir; etrafa çevreye değer katan reklamları sunmak için konum, hava durumu ve zaman gibi bağlamsal bilgileri kullanır.
Panel araştırmasında, hizmet odaklı bir reklamcılığın, her yaştan tüketiciye hitap etme olasılığı en yüksek olduğu % 50’sinin ise konumlarıyla alakalı reklamlar görmeye çok istekli olacağını belirtiler.
Gerçek dünya kaynaklarından elde edilen hali hazırdaki mevcut veriler, bir DOOH ekranı etrafındaki çevresel koşullara dair fikir verir ve bundan öte, diğer göstergelerle birleştirilerek, bir bağlam anlayışı kazanabiliriz. Bağlamı anladığımızda, zorluk şu an için uygun içerik oluşturmak ve sunmaktır.
Bu bağlamsal ilginin önemi, daha genç kitleler arasında güçlendirilmiştir. Sadece 18 ve 44 yaşları arasındakiler bizim panelimizde 45 yaşın üstündekilerden daha estetik bir şekilde memnun olan DOOH’yi % 30 daha fazla buluyordu, ancak bu genç demografinin üçte ikisi, ortamın eğlenceli ve çekici olduğunu düşündüklerini söyledi.
Ve belki de bu – DOOH’un bu yaratıcılığı ve ilgiyi etrafımızdaki dünyaya tanıtması ve böylece öngörülebilir bir gelecekte hızla büyümeye devam etmesi anlamına geliyor.