2018’in neredeyse yarı yolundayız ve önümüzde dijital ekranlarla başarılı olmak için birçok yeni fırsat görüyoruz.
Dijital ekranlar bolca avantaj sağlayabilirken, reklamlarınızı otomatik olarak başarılı yapamaz. Başarılı olmak için, birkaç temel reklam kuralını göz önünde bulundurmanız gerekir:
1- Hedef kitlenizi tanımak; hedef kitlenizi ve ekran platformununu tanıyın. Kitleler, sadece yeterince tekrarladığınız için otomatik olarak bir mesajı kabul etmez. YouTube reklamlarını örnek olarak kullanalım. Bir video bir reklam sırasında oynatılmaya başladığında, çoğu kullanıcı sadece atlama düğmesine basma şansını bekler ve bazıları bunları kaldırmak için reklam engelleyicileri bile yükler. Kimse deneyimlerini kesintiye uğratan alâkasız bir ilanla uğraşmaktan hoşlanmaz. Dijital reklam, bir YouTube reklamı kadar müdahaleci olmasa da bir kitlenin istek ve ihtiyaçlarına temelde değinmiyorsa, bunu basit bir şekilde görmezden gelecektir. Öncelikle izleyicinizin kim olduğu, ne istediği hakkında net bir fikre sahip olmanız gerekir. Bu verileri elde ettikten sonra onları meşgul etmenin en iyi yolunu düşünebilirsiniz. Sosyal medyada veya bir satın almada olduğu gibi basit bir amaç mı istiyorsunuz? Hedeflerinize ve onlara nasıl ulaşmayı planladığınıza dair net bir fikre sahip olmanız gerekir.
2- Network’ün yeteneklerini ve hangi içeriğin en iyi görüneceğini dikkatli bir şekilde anlamanız gerekir. Örneğin, 4K ekran kullanıyorsanız, 4K içerik oluşturmaya yatırım yapmak isteyeceksiniz, istemelisiniz. Aksi takdirde yaptığınız yatırımın tam olarak karşılığını alamaz duruma gelirsiniz. Diğer bir örnek ise mekandaki ekranların boyutları ve konumlarıdır.
Öneriler öğrenildi. Günün sonunda, dijital ekranlar reklamcılık kurallarını değiştirmez, planlama kutunuzda sadece bir araç daha var. Eğer etkili bir şekilde kullanırsanız, sizi ödüllendirecektir. Değilse?