Bu ekranların öncesinde hedeflerinizi net olarak belirleyin. Ekranlarınızda tam olarak ne yapmak istiyorsunuz?
Kendinize şunları sorun:
- Hangi iş hedeflerini karşılamak istiyorsunuz? Örneğin, Satışları artırmak, müşterileri bilgilendirmek veya çalışanı geliştirmek verimliliklerini artırmak?
- Ekranları kim izleyecek? Ekranları kimler izliyecek? Reklamlar, önemli bilgiler, eğlence? Yüzde kaç her tip gösterilecek?
- Hangi kaynaklar kullanılacak? – zaman, para ve insan – işe başlamaya hazır mısınız?
Dijital bir ekran ağını kurmanın bir sonraki adımı, hangi yazılım ve donanımın seçileceğidir. Göz önünde bulundurmanız gereken önemli hususlar, bütçeniz, mevcut ve gelecekteki vizyon uygunluğunuzdur.
Isı aslında donanımın seçiminde önde gelen nedenlerden biridir. Zira sıcak, toz, rutubet, yağmur, kar, don, v.s. ekipmana zarar verebilir.
Donanım seçerkende en önemli özellik, ekranların kaç metreden izlenmek istediği ve konumlanmalarıdır. Bu tamamen boyut seçimi için çok önemlidir.
Yayın topolojisini hazırlarken doğru yazılımında seçimi önemli olup her ekranı ayrı yönetebiliyor olmanız bir avantajdır.
Sistem, hangi içeriğin hangi ekranda oynatılmalı, hedef kitleye ve tahmini erişime göre kategorilere ayrılır. Her biri için hangi içeriğin uygun olduğunu belirleyin. Dijital ekranlarda, bir döngü (loop) zamanın uzunluğudır.
Döngüler bazen bekleme süresini uzatır. Bu genellikle reklamlarda görülür Örneğin, yerine göre 5 veya 10 dakikalık bir döngü olabilir ve reklamverenlerin daha iyi anlaşılması için döngünün oynatılacağı sıklık, izlenmek istenen mesajların daha sık ve algılanmasına yardımcı olacaktır.
Döngü süresi ayarlandığında, reklam tabanlı oranı Reklam tabanlı olmayan içeriğe orantılı ve dengeli olması gerekir. Bu oran sizin endüstri, hedeflediğiniz kitle ve network’ünüzün hedeflerine göre değişir. Örneğin, bir hastanede bekleme odalarındaki kişi ekranlara daha çok odaklanacaktır. Hastaları bilgilendirmek ve eğlendirmek için içerik, sağlık ile ilgili ürünler ve bölümler ile bekliyenlerin izliyebilecekleri bir yayın olmalıdır.
Havalimanı veya Metro istasyonlarındaki ekranlarda muhtemelen daha reklam ağırlıklı bir döngü olacaktır.
Her bir ekranın yayını esasen gerçek izleyici ile ilgilidir, buna göre yayınızda sadece bilgilendirme yapabileceğiniz gibi, bilgilendirme ve reklam için ortak bir yayında planlıyabilirsiniz.
Birçok network kurulumuna destek olmuş Digiboard ekipleri, yukarıdaki tüm konularda size yardımcı olabilir.