Digiboard ekranları uzun zamandan beri en son “geleceğe yönelik soğuk trend” olarak yerini çok değerli, yararlı bir iletişim ihtiyacı olarak değiştirdi.Oldukça yararlı bir iletişim aracı haline gelen bu ekranlar aslında perakende işletmeler için bir zorunluluk haline geldi.
Bu bağlamda 2018 ve 2019 yıllarında izlenmesi gereken 3 önemli trend var;
Estetik üzerinde artan önem
Digiboard dijital ekran network’ü ilk günlerinde sadece bazı mesajların verilebilmesi için birer ekran anlamına geliyordu ancak günümüzde bu ekranların etkin, estetik ve ikna edici içerikler ile yayın yapılmasına dikkat ediliyor.
İçeriğin hedef kitleye uygun ve kişisel olmasıda büyük avantajdır.
İlk günlerde, dijital ekranlar büyük oranda fotoğraf albümleri ile aynı şekilde kullanıldı; kağıt posterlerin güncellenebileceğinden çok daha kolay değiştirildiği için kullanılırdı.
Ancak hem yeni fikirler oluşması hem de trendlerin değişmesi ile dijital ekranların içeriği, ilk günlerden çok daha ileri bir seviyeye ulaştı. Her geçen gün daha akıllı (daha fazla veri kaynağı) ve daha kişisel (özelleştirilmiş, etkileşimli ve duyarlı) hale gelmeye başladı. Dahası, gerçek dünya ile dijital ekran arasındaki sınırlar her geçen gün daha da akışkan hale geliyor, bu da içerik yaratmak için daha da heyecan verici fırsatlar yaratıyor.
Sevimli reklamlar birer fırsattır.
Hikâyeler, öte yandan eğlenilecek eğlence kaynakları. Bazı markalar onlarca yıl önce bu gerçeği kavradılar ve uzun zamandır insanlar eğlenceli reklamlar üretmeye odaklanmıştı. İnsanlar aslında ürünle ilgilenmiyorlarsa bile en azından izlemeyi seviyorlar ve de Apple, kredi kartları, Ikea ve Coca Cola’nın hepsi etkileyici reklamları izliyorlar.
Bu markalar, uzun zamandan beri bir reklamcılık elyafına sahip olan mesajlar, duygusal açıdan ilgi çekici anlatım ve etkileyici ve ilişkilendirilebilen karakterler temelinde “hikâye odaklı” içerik tarafından itilmek suretiyle gelecek için iyi bir zemin hazırlamaktadırlar.
2017, dijital ekranlar için yenilikçi bir yıldı ve 2018 de bunun devam etmesini vaat ediyor. Hem örgütler hem de halk, dijitalleşmeyi kucakladı ve daha fazlasını istiyorlar.