Reklam verenlerin, dijital ev dışı ekran networklerinin etkinliği ve geçerliliğiyle ilgili medya planlama ajanslarının fikirlerine kulak vermeleri, bunları kısa-orta vadede uygulamaya koymaları oldukça önemlidir.
Ajansların markaları bu mecralara yönlendirme çalışmaları reklam verenlerin tecrübesizliği sebebiyle zaman zaman olumsuz sonuçlanmaktadır. Ancak unutmamak gerekir ki; DOOH yani dijital ev dışı reklamcılık tüketici ile etkileşim halinde olunması sebebiyle markalara çok çeşitli fırsatlar yaratmaktadır.
Dijital ev dışı reklamcılık sayesinde;
• 365 gün aralıksız ekranlarda olabilirsiniz,
• Reklam verenin mesajları hayatın içinde ve sürekli tüketicinin gözü önündedir,
• Dinamik bir içerik yönetimi sayesinde çok sayıda ilgi çekici içerikler kullanabilir ve dilediğiniz zaman bu içeriklerin değişimini yapabilirsiniz.
Bu noktada medya planlama ajanslarının yapması gerekenleri ise şöyle özetleyebiliriz;
• Kampanya hedefini belirleyip mecra seçimini buna uygun yapmak,
• Quantitative ve qualitative erişimi belirlemek,
• Kampanya sonrası oluşacak etki ve tepkinin ölçülmesi,
• Marka ve ürüne uygun bir içerik seçimi,
• Bütçe çalışmalarının mecrayı kiralayan şirketler ile titizlik içerisinde yapılması,
• Planlamayı tamamlayıp mecraya reklamın girilmesi.