Digital Out of Home yani ev dışı reklamcılık.
DOOH, evin dışında da pazarlama amaçlı kullanılan dijital mecra diyebiliriz.
Digital Out of Home (DOOH) tüketicilere reklam bölgelerinde ve kamu alanlarında hareket halinde ikna edebilen pazarlamaya odaklanır. DOOH’un networkleri, sosyal yaşamın içinde insan trafiğinin yoğun şekilde yaşandığı havalimanları, alışveriş merkezleri, sağlık merkezleri, akaryakıt istasyonları gibi mekanlarda yer aldığı ekran ağlarıdır.
DOOH, izleyicileri veya müşterileri daha etkili bir şekilde hedeflemeye yardımcı olur.
Digital Out of Home reklamlarının amacı iletilmek istenilen mesajı daha fazla kişiye ulaştırmanıza yardımcı olmaktır.
Teknolojinin geldiği noktayla birlikte markalar; havaalanlarından, toplu taşımalara, alışveriş merkezlerinden, sinemalara ve daha bir çok yerde hedef kitlelerine doğru yer ve zamanda ulaşarak etkileşimlerini arttırabiliyorlar.
Digital Out of Home reklamları ile online ve sosyal mecralardan farklı olarak tüketicilerle daha derin etkileşime girme fırsatı yakalanabiliyor.
Avrupa ve Amerika’da etkin şekilde kullanılan DOOH reklamcılığı henüz onların seviyesinde olmasa da küçümsenemeyecek seviyede ülkemizde de kullanılmaktadır.
Digital Out of Home reklamlarının farkından ve artılarından bahsedecek olursak;
• Sınırlıdır ve bu sayede ölçülebilirdir.
• Doğru hedef grubuna, doğru zamanda, doğru mesajı hızlıca iletebilir.
• Hiper hedefleme yapılabilir. (Nufüs, gelir grubu vb.)
• Kısa süreli kampanyaları gerçekleştirme imkanı verir.
• Sosyal medya ve TV kampanyalarınızı ateşleyebilir ve entegre şekilde kullanılabilir.
• İnsanların sosyal etkileşime geçmesini sağlayarak, dijital dünyadaki reklamı gerçek dünyaya çekebilir.
Sevgilerimle
Lazar Demişulam